21 Nisan 2012 Cumartesi

Neden Markalara Yüksek Bedel Ödüyoruz 2?

3. Marka Sadakati Yaratabilmek: Sadakat, alınıp satılabilen bir markaya değer biçmede önemli bir kriterdir. Sadık bir müşteri kitlesi olmayan markalar aslında savunmasız durumdadırlar. Gelecekte yaşayacakları her zaman şüphelidir. Bir işletme için ise eldeki müşterileri korumak, yenileri kazanmaktan her zaman daha ucuzdur. Mevcut müşterilerin sadık olması, rakipler için önemli bir giriş bariyeridir. Müşterilerin sadakatlerini değiştirmeye ikna etmek genelde maliyetlidir. Güçlü markalar yaratmada sadakat segemntasyonu çok önemlidir. Bir pazarda genellikle aşağıdaki şekilde müşteri grupları bulunmaktadır.
*Müşteri olmayanlar
*Fiyatçılar: Satınalma kararlarını fiyat endeksli olarak verenler
*Pasif Sadıklar: Bir sebep yada fayda aramadan alışkanlıktan dolayı alanlar.
*Sınırdakiler: İki yada daha fazla marka arasında kayıtsız kalanlar
*Bağlılar
Bu müşteri sadakat gruplarına göre markaların yapması gereken sadakat profilini geliştirmektir. En önemli nokta bağlıların ve sınırdakilerin markaya olan bağlarını güçlendirmektir. Pasif sadıklar genelde ihmal edilirler. Bu grup ise marka kimlik yapılandırması ile ilgilenmez. Marka değiştirme kararı vermelerine sebep olacak şey ürünün stokta olmaması yada lokasyon olarak yeterince yerde bulunmaması olabilir. Pazarlama karması konusu kapsamında değerlendirilmelidir.
Sadakati artırmak için ise tüketicinin markayla olan ilişkisini geliştirip güçlendirmek gerekir. Buna örnek olarak müşteri klüpleri ve sık alım programları verilebilir.
Müşteri klüpleri, markaların müşterilerini gerçekten önemsediğinin çok önemli bir kanıtıdır. Ve sadakat seviyesini ciddi şekilde artırır. Bu tarz organizasyonlarla marka müşterilerle arasında bir ilişki paylaşma deneyimi sağlayabilir.
4. Marka Çağrışımları: Tüketicinin markayla yaptıkları çağrışımlar marka yaratmada önemli bir hal almıştır.

Marka çağrışımları, markanın müşterinin zihninde ne anlama gelmesini istediği ile ilgili mesajlar vermektedir.
Marka çağrışımları yaratmada en önemli konu ürünün özelliklerine ve smout fonksiyonel faydalarına odaklanmak yerine duygusal ve kişisel faydalar yaratabilme konusuna odaklanmalıdır.
Marka çağrışımları marka kimliği tarafından yönlendirildiği için marka kimliğini doğru ve etkin bir şekilde yaratabilmek ve bunu doğru bir şekilde uygulayabilmek esastır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder