Günümüz
pazarlama dünyasında ihtiyaçları görebilmek yeterli olmamakta. Artık
girişimciler ve pazarlamacılar ihtiyaçları yaratmaktadırlar. Tüketicilerin o
ürünlere dair başta bir ihtiyacı olmasa da kullanılan pazarlama metodlarıyla
ile ihtiyaç yaratılmakta.
Teknolojk
imkanların artması ve internet kullanımının her geçen gün artmasıyla birlikte
fikir bolluğunda olan bir dünyada yaşıyoruz. Dolayısıyla artık başarı, bu kodar
çok fikir ve çözümün olduğu bu ortamda bu fırsatlar denizinden akıllıca
faydalanmaktan geçiyor. Yeni bir ürünü ilk piyasaya süren olmaktansa, o ürünü
en fazla kar getirici pazar potansiyelini ortaya çıkaracak hale getirebilmek
önem kazanmakta. Bu Pazar potansiyelinin ortaya çıkması o ürünün yada fikrin
asıl anlamının sezilmesi demektir. Bu da ancak şirketlerin sistematik olarak
çalışmalarıyla olur.
Firmaların
sistematik olarak inovatif fikirler oluşturup geliştirebilmesi yaratılacak olan
atmosferle ilgilidir. Bu ortamların huzurlu ve rahat olmaları gerekmektedir. Yaratıcı
fikirler stres altındayken değil tam tersine rahat ve eğlenceli ortamlarda
oluşur.
Ülkemizde
Arge merkezi olan şirketlere baktığımızda ise bunun tam tersi ortamlar
bulunmakta. Genellikle kaos, insanların üzerinde olması gerekenden daha fazla
iş yükü ve insiyatif kullandırmama problemleri bulunmakta. Dolayısıyla bu
ortamlardan maalesef gerçekten yaratıcı ve kar getirici proje ve ürünler
çıkmamakta.
Yeni ve
çığır açıcı fikirler geliştirebilmek için çalışılan ortam çok önemlidir.
Ortamın ve şirketin çalışanlara inanılmaz deneyimler sunmalıdır. Bu deneyimler
ve çalışılan eğlenceli ortamlarla birlikte çalışanlar yeni teknolojiler ortaya
çıkarabilecek fikirler bulacaklardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder