24 Nisan 2012 Salı

Fason Üreticilikten Global Marka Olunabilir.


Ülkemizde birçok firma global markaların üretimini başarı ile gerçekleştirmekte. Global markalar da bugün bizim üreticilerimizden gayet memnunlar. Özellikle tekstil sektöründe gerçekten başarılı olan global markaların tedarikçileri bulunmakta.

Bu üreticilerin uzun vadede ayakta kalabilmeleri, ülkemize daha fazla katma değer yaratabilmeleri gerekmektedir. Bunun da yolu global marka olmaktan geçmektedir. Hepimizin bildiği gibi marka olunca ürününüzü pazarda daha yüksek fiyattan satarak daha yüksek kar elde edebilme şansı bulunmaktadır.

Fason üreticilikten global marka olunabilir. Bunun dünyada birçok örneği bulunmaktadır. Burada verilmesi gereken ilk karar marka olma kararıdır. Uzun dönemli fayda getirecek, sürdürülebilirliği sağlayacak, fiziksel varlığı olmayan değerler oluşturabilmek gerekmekte. Marka olabilmenin şartlarından biri de fark yaratabilmektir. Fark yaratmak da inovatif düşünce ile gerçekleşir. İnovatif düşüncenin de sürekli hale geleceği bir sistemi yaratabilmek marka olabilmenin gerçeklerinden biridir. Yani insan kaynağının sürekli olarak yeni ve yaratıcı fikirler üretebileceği bir çalışma ortamı tasarlayabilmek. Yaratıcı fikir ve düşünceler de ancak stresin ve baskının olmadığı rahat ortamlarda meydana çıkar.

Global marka olmak için bir diğer gereklilik de global düşünebilme becerisi kazanabilmek. Organizasyonları ve operasyonları bu düşünceye göre kurup, şekillendirmek gerekmekte. İnsan kaynağını da bu düşünceye göre seçip şekillendirmek gerekli. Uluslar arası çalışanlara sahip olmak ve önemli yeteneklerin firmaya kazandırılması için gereken ortamın oluşturulması.

Son tüketici genellikle fason üreticileri tanımamaktadır. Marka yolculuğuna çıkıldığında tüketicinin firmadan ve markadan haberdar olması gerekir. Burada pazarlama iletişimine son derece önem verilmesi gerekmekte. Marka hikayesinin ve iddianın net olarak tüketiciye aktarılması gerekmekte.

Global marka olma yolunda bir diğer önemli adım da firmanın hedef kitlesini net bir biçimde tanımlaması. Sonrasında geliştireceği stratejiyi bu hedef kitlenin ihtiyaçlarıyla örtüştürmesi. Stratejiyi belirledikten sonra da markanın iddiasını net bir şekilde iletmesi gerekmektedir.

Global bir marka olmanın en önemli ve son noktası ise değişimi sürekli hale getirebilme becerisi kazanmaktır. Şirketin kurumsal kültürüne değişimin işlemesi gerekmekte. En önemli değişimin markasız olan fason üreticilikten global marka olma yoluna gidebilmek olduğu unutulmamalıdır. Zorlu ve uzun vadeli bir süreçtir.

Sonuç olarak fason üreticilikten global bir marka olunabilir. Bunun için yetenekli iş gücünün yönetimi, inovatif düşünebilme becerisi kazanabilme, risk alabilme, değişimi yönetebilme gibi süreçlerin başarıyla gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder