Ülkemizde birçok firma global markaların üretimini başarı
ile gerçekleştirmekte. Global markalar da bugün bizim üreticilerimizden gayet
memnunlar. Özellikle tekstil sektöründe gerçekten başarılı olan global
markaların tedarikçileri bulunmakta.
Bu üreticilerin uzun vadede ayakta kalabilmeleri, ülkemize
daha fazla katma değer yaratabilmeleri gerekmektedir. Bunun da yolu global
marka olmaktan geçmektedir. Hepimizin bildiği gibi marka olunca ürününüzü
pazarda daha yüksek fiyattan satarak daha yüksek kar elde edebilme şansı
bulunmaktadır.
Fason üreticilikten global marka olunabilir. Bunun dünyada
birçok örneği bulunmaktadır. Burada verilmesi gereken ilk karar marka olma
kararıdır. Uzun dönemli fayda getirecek, sürdürülebilirliği sağlayacak,
fiziksel varlığı olmayan değerler oluşturabilmek gerekmekte. Marka olabilmenin
şartlarından biri de fark yaratabilmektir. Fark yaratmak da inovatif düşünce
ile gerçekleşir. İnovatif düşüncenin de sürekli hale geleceği bir sistemi
yaratabilmek marka olabilmenin gerçeklerinden biridir. Yani insan kaynağının
sürekli olarak yeni ve yaratıcı fikirler üretebileceği bir çalışma ortamı
tasarlayabilmek. Yaratıcı fikir ve düşünceler de ancak stresin ve baskının
olmadığı rahat ortamlarda meydana çıkar.
Global marka olmak için bir diğer gereklilik de global
düşünebilme becerisi kazanabilmek. Organizasyonları ve operasyonları bu
düşünceye göre kurup, şekillendirmek gerekmekte. İnsan kaynağını da bu
düşünceye göre seçip şekillendirmek gerekli. Uluslar arası çalışanlara sahip
olmak ve önemli yeteneklerin firmaya kazandırılması için gereken ortamın
oluşturulması.
Son tüketici genellikle fason üreticileri tanımamaktadır.
Marka yolculuğuna çıkıldığında tüketicinin firmadan ve markadan haberdar olması
gerekir. Burada pazarlama iletişimine son derece önem verilmesi gerekmekte.
Marka hikayesinin ve iddianın net olarak tüketiciye aktarılması gerekmekte.
Global marka olma yolunda bir diğer önemli adım da firmanın
hedef kitlesini net bir biçimde tanımlaması. Sonrasında geliştireceği
stratejiyi bu hedef kitlenin ihtiyaçlarıyla örtüştürmesi. Stratejiyi
belirledikten sonra da markanın iddiasını net bir şekilde iletmesi
gerekmektedir.
Global bir marka olmanın en önemli ve son noktası ise
değişimi sürekli hale getirebilme becerisi kazanmaktır. Şirketin kurumsal
kültürüne değişimin işlemesi gerekmekte. En önemli değişimin markasız olan
fason üreticilikten global marka olma yoluna gidebilmek olduğu unutulmamalıdır.
Zorlu ve uzun vadeli bir süreçtir.
Sonuç olarak fason üreticilikten global bir marka
olunabilir. Bunun için yetenekli iş gücünün yönetimi, inovatif düşünebilme
becerisi kazanabilme, risk alabilme, değişimi yönetebilme gibi süreçlerin başarıyla
gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder