17 Haziran 2012 Pazar

Marka Sadakati Yaratabilmenin Alternatif Yolu: Alıcılara Yönelik Pazarlama

Yapılan anketlere göre satınalma kararlarının %70’i mağaza içinde veriliyor. Burada mağaza içinde yapılan faaliyetlere yani alıcılara yönelik pazarlama faaliyetleri diyoruz. Gün geçtikçe bu faaliyetlerin önemi artırıyor.
Günümüzde çoğu firma müşteriyi etkilemek için harekete geçip bu konuyu pazarlama bütçelerine eklemiş durumda. Hatta bazı global firmalar dijital pazarlama faaliyetlerinden bu konuya daha fazla bütçe ayırmış durumda.
Özellikle perakende sektöründe yeni bir ürünün tanıtım ve lansmanı yapılacağı zaman alışverişi yapan kişilerin ürünü fark etmelerini sağlayacak yoğun görünürlük yada tanzim ve teşhir faaliyetleri bu kapsama girmektedir. Önemli bir nokta ise bu faaliyetleri planlarken alışveriş yapanın kim olduğu duğru bir şekilde belirlenmeli ve buna göre stratejiler belirlenip uygulamaya geçirilmeli.
Alıcılara yönelik pazarlama faaliyetlerinin satışlara doğrudan etkisi olduğu bir gerçek. Yüz yüze iletişimin çok önemli olduğu bir ülke olan ülkemizde bu faaliyetlerle marka deneyimini müşterilere çok güzel bir şekilde yaşatabilme fırsatları doğmakta.
Marka sadakatine de direkt olarak etki etmesi sebebiyle özellikle hızlı tüketim ürünleri sektöründe tercih ediliyor. Ürün çeşitlerinin fazla olması ve rekabetin yüksek düzeyde olması sebebiyle ayrıca satınalma sürelerinin çok kısa olması sebebiyle bu yöntem oldukça tercih ediliyor.
Marka yaratabilmenin bir numaralı kuralı müşteriyle duygusal bağ kurmaktan geçiyor. Bu yöntemle birlikte tüketicilerle duygusal bağ kurma şansı elde edilmiş oluyor. En fazla kullanılan alıcılara yönelik pazarlama aktiviteleri; mağaza içi sergilemeler, reklamlar ve ürünleri test edebilme olanağı sunan aktiviteleri söyleyebiliriz.
Alıcılara yönelik pazarlama faaliyetlerinin sadece mağaza ve dükkan içinde kullanılması değil, ürünün isminin geçebileceği yada kullanılabileceği her türlü mekanın kullanılarak hayata geçirilmesi bu yöntemi faydalı hale getirmekte.
Alıcılara yönelik pazarlama faaliyetlerinin ülkemizde gitgide yaygınlaşması ve firmalarımızın bu alana ciddi bir şekilde bütçe ayırması sonucu tüketicilere marka deneyimini yaşatmalarını sağlayacak. Böylece marka sadakatine de katkı yapılmış olacak.
Furkan Karagöz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder