1 Temmuz 2012 Pazar

Medya Planlama Nedir?

Bugünün pazarlama bütçelerinin önemli bir kısmı medyada harcanmakta. Özellikle çok uluslu firmaları göz önüne aldığımızda rakamların gerçekten çok yüksek olduğu ortada.Pazarlama ve marka yöneticilerinin de bu bütçenin etkin ve doğru yönetmeleri başarılarında önemli bir gösterge.
Medya planlamayı nasıl tanımlarız diye düşünürsek iletilmek istenen mesajın hedef kitleye ulaştırılmasında medya kanallarının nasıl kullanılması gerektiğini belirleyen sürece medya planlama diyebiliriz.


Bu iş için özellikle bu işte uzmanlaşmış medya ajansları bulunmakta. Hedefleri genel olarak alabildiği kadar reklam noktasını müşterileri için talep edilen fiyatlarda almak ve iletilmek istenen mesajı bu noktalardan tüketiciye iletebilmektir.
Medya ajanslarına müşterileri için kullandığı bütçe çok fazla olduğu için iletilmek istenen mesajın hedef kitlenin ne kadarlık bir dilimine ulaştığı ve yapılan yatırımın ne kadar sürede geri döndüğü(ROI) fazlasıyla önemlidir. Bu değerlerin doğru bir şekilde ölçülmesi ve raporlanması günümüz markalarının medya ajanslarından beklentisidir.
Medya ajanslarından sadece ölçüm ve raporlama beklenmemekte. Günümüzde ve gelecekte markaların en büyük beklentilerinden biri marka deneyimi oluşturabilmek olacak. Tüketici ile markayı günün 24 saatinde temas halinde tutabilmek de başka bir beklenti olarak gözüküyor.
Marka deneyimi yaratabilme kavramı gelecekte medya ajanslarından fazlasıyla beklenilecek. Hedef kitleyi mesaja maruz bırakmaktansa, iletişimi aktif hale getirerek deneyim yaratabilecek aktivitelerin planlanması gerekecek. Marka ile tüketici arasında duygusal bağ kurmanın yanı sıra bir diyalog olması ve marka hakkında bilgiler içeren hikaye paylaşma eylemleri marka deneyimi yaratmanın olmazsa olmaz konularıdır.
Tüketici ile günün 24 saati temas halinde olabilmek ise dijital dünyanın ortaya çıkması ile gündemimize girdi. Markaların bu ortamlarda başarılı işler yapabilmeleri için ve oluşabilecek fırsatları değerlendirebilmeleri için 365 gün 24 saat tetikte olmaları kendi yararlarına olacaktır.
Medya planlama alanlarında hizmet veren medya ajanslarının da müşteri ile marka arasında diyaloglar kurabilen iletişim şeklini 365 gün 24 saat sürdürerek insan odaklı marka deneyimi yaratabilmeleri kendilerinden markaların bugün olduğu gibi gelecekte de önemli bir beklentisi olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder