27 Şubat 2012 Pazartesi

Neden Mobil Pazarlama Tercih Ediliyor?

Bildiğimiz üzere pazarlamanın en önemli bileşenlerinden biri iletişimdir. Mesajların doğru sunulması ve doğru bir şekilde alınması nihai derecede önemlidir.
Mobil araçların ve internetin yaşamımıza  haftanın yedigünü yirmi dört saat şeklinde girmesiyle dijital pazarlama bütün pazarlama faaliyetlerini etkilemiştir. Bu durumda pazarlama iletişimcilerinin görevi de bu yeni araçlardan doğru stratejiler geliştirerek faydalanmaktır. Mobil cihazların ortaya cıkması ve sonrasında baş döndürücü bir gelişmeyle ilerlemesi yeni bir pazarlama mecrasının doğmasına sebep oldu.
Bu açıklamalarla mobil pazarlamayı şöyle tanımlayabiliriz: insanlara yarar sağlayabilecek gelişmelerin sunulduğu yer yada sunulduğu ortam olarak taşınabilir mobil cihazların kullanılarak yapılan pazarlama faaliyetlerinin bütününe denir. Dolayısıyla dijital pazarlamanın bir alt kolu olarak nitelendirebiliriz. En büyük avantajı ise müşteriye ulaşmanın en kolay ve en direk olduğu yöntemdir.
Mobil pazarlama, işletmelerin müşterilerini analiz edip, değerlendirmesini yaptıktan sonra tüketicilerin satınalmayı istedikleri ürünlere istenilen yerden ulaşmalarını sağlayan yeni nesil izinli bir pazarlama yöntemidir.
Mobil pazarlamayı kullanan firmalar müşterilerine yaşamlarının her anında bire bir ulaşıp tabii ki izinli bir şekilde özel tekliflerini sunma şanslarına sahipler.
Mobil pazarlamada geri dönüş oranı genellikle yüksektir. Hedef kitlenin açık bir şekilde belirli olması ve bu mesajın hedef kitlenin ilgisi dahilinde gönderilmesi yüksek bir geri dönüşü garantilemekte. Hedef kitlenin sayısı da bilindiğinden dolayı ölçülmesi de gayet kolay yapılabilmektedir.
Mobil pazarlama kampanyaları içerikleri ve uygulama alanları olarak değerlendirildiğinde diğer pazarlama mecralarına göre çok uygun bütçelerle yapılabilmektedir. Mobil pazarlama izinli bir pazarlama yöntemi olduğundan hedef kitleye ulaşma kolaylığı sağlar. Bu da hedef kitleye daha rahat odaklanabilme şansı vermektedir.
Mobil pazarlama karşılıklı iletişime de açık bir pazarlama yöntemidir. Günümüz marka yönetimi dünyasında hedef kitleyle iletişim interaktif bir hale gelmiştir. Mobil pazarlamada mesajı veren ve kitlesini dinleyen sonuclara göre harekete geçme olanağı vermesi önemlidir.
Mobil pazarlama günümüzde değerli bir pazarlama seçeneği olmuştur. Gelecekte değeri çok fazla artacaktır. Mobil internet ve cep telefonu kullanımı artmaya devam edeceği için önümüzdeki yıllarda en büyük mecralardan biri haline geleceği aşikardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder