17 Şubat 2012 Cuma

Nedir Ki Bu Dijital Pazarlama?

Hepimiz günlük yasantımızda ve özellikle sosyal medyada dijital pazarlama kavramına rastlamışızdır. Peki ne anlıyoruz dijital pazarlama denilince? Pazarlama faaliyetlerinin herhangi bir biçimde interaktif iletişimin gerçekleşebildiği her tür elektronik cihaz ve bu cihazların oluşturduğu mecralarda gerçekleştirilmesi diye tanımlanabilir.
Burada hedef kitlemiz olan insanların dijital ortamlarda neler yaptığı noktasından hareket edilebilir. Genç nesile baktığımızda dijital yaşamın onlar için ne derece önemli olduğu apaçık ortada.
Bir pazarlama faaliyeti içerisine gireceksek hedef kitlenin dijital yaşamla bağlantısı çok detaylı bir şekilde incelenmeli ve analiz edilmeli. Örnek olarak akıllı bir cep telefonuna sahip olup olmadığı, bu telefondan internete girip girmediği, bilgisayarından internete bağlandığına nerelerde vakit geçirdiği, sosyal medyayı ne kadar sıklıkla kullandığı gibi soruların cevapları bulunup detaylı bir şekilde analizinin yapılması gerekmektedir.
Hepimiz günlük yasantımızda ve özellikle sosyal medyada dijital pazarlama kavramına rastlamışızdır. Peki ne anlıyoruz dijital pazarlama denilince? Pazarlama faaliyetlerinin herhangi bir biçimde interaktif iletişimin gerçekleşebildiği her tür elektronik cihaz ve bu cihazların oluşturduğu mecralarda gerçekleştirilmesi diye tanımlanabilir. 
Burada hedef kitlemiz olan insanların dijital ortamlarda neler yaptığı noktasından hareket edilebilir. Genç nesile baktığımızda dijital yaşamın onlar için ne derece önemli olduğu apaçık ortada.
Bir pazarlama faaliyeti içerisine gireceksek hedef kitlenin dijital yaşamla bağlantısı çok detaylı bir şekilde incelenmeli ve analiz edilmeli. Örnek olarak akıllı bir cep telefonuna sahip olup olmadığı, bu telefondan internete girip girmediği, bilgisayarından internete bağlandığına nerelerde vakit geçirdiği, sosyal medyayı ne kadar sıklıkla kullandığı gibi soruların cevapları bulunup detaylı bir şekilde analizinin yapılması gerekmektedir.
33 sosyal medya ve dijital pazarlama taktiği

Dijital Pazarlama Faaliyetleri Nelerdir?
Mobil Pazarlama: Mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetidir. Cep telefonlarının her zaman yanımıza aldığımızı düşünürsek hedef kitleye ulaşmak açısından çok önemli bir mecradır. Kampanya geri dönüş oranı çok yüksek olup ölçülebilen bir platformdur.
E-posta Pazarlama: İzinsiz mesaj gönderimleri nedeniyle şu anda bazı kitlelerce kullanışsız gözükse de izinli olarak yapıldığında faydalı bir yöntemdir. İnsanlara ulaşmanın, yeniliklerden haberdar etmenin en düşük maliyetli ve kolay yöntemidir
Arama Motoru Pazarlama: Temelde ücretli ve ücretsiz olarak ikiye ayrılır. Ücretli olana SEM denilmekte ve belirlenen kelime arama motorunda arandığında sonuç sayfasında verilen reklamın çıkmasıdır. Ücretsiz olan yöntemi ise SEO olarak nitelendirilebilir. Website yada blogların arama motorlarında yerini üst sıralarda çıkarabilmek için yapılan faaliyetlerdir. Bunun için hedeflenen kelimelerin belirlenmesi ve bunlarla ilgili özgün içerik üretilmesi dijital pazarlama ve tanıtım için yararlıdır.
Sosyal Medya Pazarlama: Facebook, twitter, linkedin vb. ,sosyal ağlar, bloglar, video ve presentasyon paylaşma siteleri üzerinden gerçekleşen pazarlama faaliyetleri olarak tanımlanmaktadır. Sosyal medyada yeralmak günümüz pazarlama dünyasında kaçınılmazdır. Hedef kitle kavramı sosyal medyada ayrıca önemlidir. Sosyal medyada nerelerde vakit geçirildiği ayrıca incelenmelidir. Dijital pazarlamanın önemli bir kavramıdır.
Özetle dijita yaşam ve bunun sonucunda ortaya çıkmış olan dijital pazarlama her geçen gün çığ gibi büyümekte. Gelecekte de düşündüğümüzden de hızlı gelişerek hayatımızın her alanında olacak.
Furkan Karagöz
Hayat Okulunda Öğrenci


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder