21 Kasım 2011 Pazartesi

Hızlı Balıkların Özellikleri

Globalleşen dünyada artan rekabet sebebiyle bütün firmaların hedefi büyümek, yeni pazarlara açılmak ve karlarını artırmak.

Bu yoğun rekabet ortamında birtakım firmalar bazı farklar yaratarak rakiplerinden ve faaliyet gösterdikleri sektörden daha fazla büyümektedirler. Bu başarının temellerini sektörden sektöre değişmediğini söyleyebiliriz.

Peki Nedir Bu Özellikler?

1-Stratejik İK Yönetimi

İnsan kaynaklarına yapılan yatırımın çok fazla getirisi olduğuna inanan yönetim politikası. Bu politikanın sonucunda oluşan felsefe en büyük değerimiz insandır felsefesi. İnsan kaynağının verilen eğitimlerin, kazandırılması gereken yetkinlikler, ekip çalışmasının artırılması ve bunun sonucunda şirketine gönülden bağlı insan kaynağının oluşturulması.

Bir diğer nokta da yetenek yönetiminin düzgün bir şekilde yapılması. Yeteneğin firmaya kazandırılmasının sağlanması ve eldeki yeteneklerin bağlılık programlarıyla elde tutulması

2-İnovatif Ürünler ve Arge

Arge ile ilgili önemli bir nokta yapılan arge yatırımları ve bu yatırımlar sonucunda ortaya çıkan ürünler. Ürünlerin inovatif ve yaratıcı olması sonucu rakiplerden ayrılması ve sektöründe fark yaratması. Bir başka ölçülmesi gereken değer de Arge yatırımlarının ciro içerisindeki payıdır.

3-Müşteri Odaklılık

Başarılı şirketlere baktığımızda ise müşteriyi merkeze aldıklarını görüyoruz. Bazı firmaların yeni ürünlerinin adını bile müşteriye sormaktadırlar. Bu yaklaşımın müşteriye verilen değeri göstermekte. Müşteri ihtiyaçlarını ve pazarın durumunu yakından takip edip iş modelini ve stratejiyi buna göre geliştirmek sürdürülebilir büyümenin kaynağı olacaktır.

4-Sürdürülebilirlik ve Şeffaflık

Stratejilerinin merkezine sürdürülebilirliği koyan firmalar yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelip atık yönetim sistemleri kurup çevreye duyarlı yatırımlar yapmaktadırlar.

Etik,şeffaf ve hesap verilebilir yönetime sahip olan firmalar kamuoyunun beğenisini kazanarak başarı merdivenlerini tırmanmaktadırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder