27 Ocak 2012 Cuma

Fark Yaratmak

Pazarlamada en önemli konulardan biri fark yaratmaktır. Bugün yönetim ve pazarlama çevrelerinin konuştuğu inovatif olma düşüncesi fark yaratma temeline dayanmaktadır.
Günümüz rekabet koşullarında fark yaratmak en önemli düşünce haline gelmiştir. Ayakta kalabilmek için en önemli konu olmaya başlamıştır. Bu farkın müşteri tarafından nasıl algılandığı ve müşterinin nasıl düşündüğünü bilmek gerekir.
Kaliteli ve pahalı mal üretmek her zaman iyi midir? Pazar bunu mu talep etmektedir? Bugün dünyada kaliteli mal üretip de yok olan o kadar çok firma vardır ki. Daha uygun fiyatlı rakipleri bugün hala ayaktalar. Bu durum müşterinin bu farkı farketmemesinden kaynaklanmak yada farkedip umursamamasından kaynaklanmaktadır.
Bugün kalite müşterinin istediği özelliklerde ürün üretebilmek demektir. Ürünlerin hiç görünmeyen noktalarına en pahalı malzemeleri koymak kaliteli ürün ve üretim demek değildir. Bu durum sadece sebepsiz yere fiyatı artırmaktadır. Özetle müşteri neye önem veriyorsa kalite o demektir.
Burada tüketicinin ürünümüzde önem verdiği özellikleri tüketici ve Pazar araştırmaları yaparak öğrenmek ve bu konuda müşteriyi tatmin yolları geliştirmemiz gerekmektedir. Müşterinin önem verdiği özellikleri değerlendirirken de fiyat belirlemekte fayda vardır. Hangi ürünlerin fiyatlarının değişmesi gerektiği müşteri beklentilerine göre şekillendirilmelidir. Fark yaratma stratejimiz de bu beklentilere göre oluşturulmalı. Pahalı mal diye birşey yoktur. Sadece o kadar etmeyen değer vardır. Ürünün kendisinden çok yarattığı değer önemlidir.

1 yorum:

  1. KESİNLİKLE DOĞRU BİR YAKLAŞIM MÜSTERİ NEYE ÖNEM VERİYORSA KALİTE O DEMEKTİR...

    YanıtlaSil