Dünyada
en çok açık pozisyonun ve yetenek bulmakta zorlanılan alanlardan biri satış
pozisyonlarıdır. Günümüz şartlarında
işletmeler için başarılı ve işinin ehli satış personeli yada yöneticisi bulmak
oldukça kritik bir önem arzetmektedir. Hedef ve sonuç odaklı çalışmanın ciddi
bir stres doğurduğu gerçeğiyle başa çıkmak gerekiyor. Bu stresle başa
çıkabilmek ve rakiplerin arasından sıyrılarak başarılı olabilmek oldukça
önemli. Başarılı olamayanların da genellikle düştükleri hatalar benzerdir.
1-Kendinize
İnanmamak: Birçok satış personelinin düştüğü yanılgıdır. Genellikle kullanılan
cümle de “onlar bizden almazlar” cümlesidir. Siz eğer ki kendinize
inanmazsanız, karşınızdaki müşteri size nasıl inanıp da sizden birşeyler alsın.
2-Ürüne
İnanmamak: Sattığınız ürün yada hizmetin en iyi yada müşteri için en faydalı
olduğuna kendinizin inanması gerekir. Bu ürün ve hizmete tam anlamıyla yüksek
derecede inanmanız gerekir ki müşterinize onu aktarabilesiniz.
3-Hedefleri
Doğru Belirleyememek: Hedeflerinize günün şartlarına uygun belirlemek gerekir.
Sizin ürün ve hizmet portföyünüze uygun müşterilere yönelik akıllıca hedefleri
belirleyip, bu hedeflerin gerçekleşmesi için sonuna kadar çaba harcamak.
4-Reddedilmeyi
Kişiselleştirmemek: Müşterilerin sizi değil, sizin onlara yaptığınız teklifi
kabul etmediğini bilerek hareket etmek gerekiyor. Bu duruma kızmadan olgunlukla
karşılayıp motivasyonunuzu kaybetmeden daha cazip bir teklifle kapıyı çalmak.
5-Müşteriyi
Doğru Analiz Etmemek:Müşteriler ve onların ihtiyaçları hakkında yeterince
bilgiye sahip olmamak yanlış öneri ve tavsiyelerle müşterilerin sizi
reddetmesine sebep olursunuz. Burada çok doğru sorular sorarak müşterinin
ihtiyaçlarını tam olarak ortaya çıkarmak gerekiyor.
6-Uzun
Vadeli İlişki Geliştirememek:Kısa vadeli menfaatlere odaklanmak yerine
müşterilerle samimi ilişkiler geliştirmek uzun vadede size daha fazla
kazandırır. Müşterinin faydasına olacaksa gerekirse ona bazı konularda kendi
ürününü önermemek uzun vadede size kazandırır.
7-Satışın
Temellerini Bilmemek:Temel seviyede taktik satış bilgisine sahip olmamak
başarısızlığın kesin yolu olarak gözüküyor. Bununla birlikte müşteriye
fayda-değer ilişkisini tam aktaramamak da önemli bir hata.
8-İtirazlarla
Başa Çıkamamak: Müşteriyi etkin bir şekilde dinlemeyip, ürün yada hizmetle
ilgili soru işaretlerini tam olarak ortaya çıkartamamak satışın büyük ihtimalle
kaçmasına sebep oluyor.
9-Pozitif
Düşünmeme, Israrcı Olmama ve Takipsizlik:Pozitif düşünmek iş dünyasında satış
profesyonellerin taşıması gereken olmazsa olmaz özelliklerinden biri.
Problemlere karşı pozitif bir tutum takınmazsak çözüm üretebilmemiz mümkün
değil. Müşteriyi ikna edeceğinize inanmamak, zaten müşterinin
satınalmayacağının garantisidir. Bir başka konu da teklif sonrası yada ziyaret
sonrası yapacağınız takip ve ısrardır. Başarılı sonuçlar alabilmenin yoludur.
10-Pazarlamayı
Bilmemek: Az sayıda global firma dışında satış ve pazarlama hep birbiri ile
karıştırılmakta. Pazarlama bilgisine sahip olmak, işin temellerini bilmek
pazarlama departmanlarına sahadan doğru bilgi ve feedbackleri getirmek
satışlarınızın artmasını sağlar. Bazen satış departmanları büyük bir çaba
harcasalarda satış gerçekleşmez. Bunun birçok sebebi olabilir. Ama pazarlama
departmanları bu konuda yeterli bilgiye sahipse alacakları yerinde kararlarla
satışın gerçekleşmesi için aksiyon alabilirler.
11 - Pazarlama için doğru doğru zamanı bilmek ürünü satmak için değilde sanki müşterinin bir ihtiyacını gideriyormus gibi doğru zamanda müşteriye sunabilmek.
YanıtlaSil