13 Temmuz 2012 Cuma

Gençlik Pazarlaması

Nüfusunun yarısından fazlası 28 yaşaltı olan bir ülkede yaşadığımız için gençlik ve gençliğe yönelik olan pazarlama faaliyetleri çok önem kazanıyor.
Gelişmiş ülkelerin nüfuslarının yaşlanması ve ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkelerin genç bir nüfusa sahip olması sonucu dünyada yavaş yavaş söz sahibi olmaya başlamaları genç nüfusa sahip olmanın önemini bir kez daha göstermekte.
Markaların bu genç kitleye odaklanmamaları ve dokunmak istememeleri imkansız. Hedef kitle genç olunca yöntemler de yeni olmak zorunda. Geleneksel pazarlama yöntemleri yerine yeni pazarlama yöntemlerinin uygulanmasına gençlik pazarlaması diyoruz.
Markaların gençliğin ihtiyaçlarını anlamaları, gelecekteki trendleri iyi okumaları yani gündemi bir şekilde belirleyebilmeleri, gençlikle bağ kurabilmeleri gençlik pazarlamasını başarılı bir şekilde yapabiliyorlar diyebiliriz.
Gençliğin teknoloji ile iç içe olması ve internete aşırı derecede tutkun olması da pazarlama mecralarını büyük bir şekilde etkiliyor. Dolayısıyla sosyal medyada yani dijital ortamlarda verilen mesajlar daha fazla etkili oluyor. Dijital ortamlarda da doğru hedef kitleye doğru mesajı iletebilecek geleneksel mecralardan farklı olarak ayrı bir uzmanlık gerektiriyor. Bunun için de dijital mecraları doğru kullanabilen gençlik ajansları ortaya çıkmış durumda. Bu ajanslar gençliği üniversitelerden, sokaklardan ve sosyal medyadan analiz edebiliyorlar.
Gençler, orta yaş gruplarına göre daha aktif bir yaşam sürüyorlar. Markaları ve ürünleri daha iyi tanıyıp, analiz edebiliyorlar. Birşeyler satınalmadan önce internette araştırma yapabiliyorlar. Ayrıca arkadaşlarından oldukça fazla etkilenerek satınalma yapıyorlar. Burada gençlik pazarlaması için ağızdan ağıza(WOMM) pazarlamanın da önemi ortaya çıkıyor. Markaların bu detaylara önem vererek pazarlama faaliyetlerini etkinleştirmeleri gerekiyor.
Sonuç olarak ülkemizde önceki kuşaklara göre daha bilinçli, markaları araştıran ve sorgulayan ayrıca gerektiğinde de eleştiren bir kitle bulunmakta. Bu kitle güvendiği markalara da sadakati yüksek bir kitle. Markaların gençliğin beklentilerine uygun faaliyetlerde bulunarak sürdürülebilirliklerini sağlayacakları ortada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder